Η UV inkjet προκαλεί πλέον την φλεξογραφία από άποψη ποιότητας, κόστους και παραγωγικότητας. Αυτό ήταν το κύριο μήνυμα από την πρόσφατη ανοιχτή εκδήλωση της Durst, όπως αναφέρει ο Andy Thomas-Emans.

Η εκδήλωση Expo Label 2022 της Durst, που πραγματοποιήθηκε στις εντυπωσιακές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Brixen της Ιταλίας, έδωσε στους επισκέπτες την ευκαιρία να δουν τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία ψηφιακής εκτύπωσης της εταιρείας.

Το αστέρι της εκδήλωσης ήταν αναμφίβολα η Tau RSCi, η οποία ανεβάζει την παραγωγικότητα της εκτύπωσης UV inkjet σε επίπεδο που να ξεπερνάει την flexo σε ένα ευρύ φάσμα εργασιών μεσαίου ή και μεγάλου όγκου.

Το Tau RSCi στο κέντρο επιδείξεων στο Brixen έχει πλάτος 510 mm (20in) και παρουσιάστηκε να εκτυπώνει με ταχύτητα 100 m/min σε τέσσερα χρώματα. Η ταχύτητα του πιεστηρίου είναι 80 μέτρα/λεπτό σε πλήρη ανάλυση και πέφτει στα 52 μέτρα/λεπτό κατά την εκτύπωση και του λευκού χρώματος. Μια ειδική λειτουργία εκτύπωσης του λευκού, που επιτυγχάνει 80 τοις εκατό αδιαφάνεια, είναι διαθέσιμη στα 40 μέτρα/λεπτό.

Το πιεστήριο RSCi είναι διαμορφωμένο με γνώμονα την υψηλή παραγωγικότητα, ενσωματώνοντας έναν jumbo σύστημα ρολοφορέων του εκτυπωμένου ρολού, που περιλαμβάνει και ανυψωτήρα ρολού, ικανό να δέχεται ρολά διαμέτρου έως και 1.106 χιλιοστά 43,5in).

Για μέγιστη ευελιξία υλικού, το πιεστήριο έχει σαν βασικό εξοπλισμό σύστημα ψύξης.

«Έχουμε αρκετούς πελάτες που παράγουν εργασίες μεγάλου όγκου στα πιεστήριά μας.

Το 2021 είχαμε πελάτες που εκτύπωναν
μέσα σε 12 μήνες περισσότερα
από 2 εκατομμύρια τετρ. μέτρα
σε ένα μόνο πιεστήριο».

Τα κεντρικά γραφεία της Durst στο Brixen της Ιταλίας

Το Tau RSCi στο Brixen είναι διαμορφωμένο με δύο σταθμούς φλεξογραφίας τοποθετημένους πριν και μετά τη μηχανή ψηφιακής εκτύπωσης

Οι τυπικές χρήσεις για τους σταθμούς φλεξογραφίας θα περιλάμβαναν την εκτύπωση του λευκού σαν πρώτου χρώματος και το βερνίκι μετά την εκτύπωση, αν και υπάρχουν επίσης ενδιαφέρουσες εφαρμογές για την ανάμειξη spot μελανιών φλεξογραφίας και UV inkjet για την επέκταση σε μεγαλύτερους όγκους εκτύπωσης.

Οι μονάδες φλεξογραφίας είναι εξοπλισμένες με συρόμενα συστήματα εισόδου/εξόδου για να διευκολύνουν τη φόρτωση και εκφόρτωση του δοχείου μελανιού, του pick-up και του κυλίνδρου anilox.

Άλλα χαρακτηριστικά του πιεστηρίου περιλαμβάνουν μια εγκατάσταση ασφαλούς απομακρυσμένης πρόσβασης και ενσωματωμένο τραπέζι ελέγχου.

Η ABG παρουσίασε μια γραμμή φινιρίσματος Digicon πλάτους 530 χιλιοστών για να ταιριάζει με το πλάτος του ρολού 510 χιλιοστών του Tau RSCi. Η γραμμή Digicon ενσωμάτωσε βερνίκι, πλαστικοποίηση και ημι-περιστροφική κοπή και απογύμνωση υψηλής ταχύτητας. Μπορεί να διαμορφωθεί είτε για λειτουργία online είτε για λειτουργία off-line.

Ο Martin Leitner, Product Manager του τμήματος Label & Flexible Packaging του Ομίλου Durst, πιστεύει ότι συστήματα όπως το Tau RSCi των 510mm σηματοδοτούν ένα σημείο καμπής για την ψηφιακή εκτύπωση UV inkjet. «Η ψηφιακή εκτύπωση ξεπερνά την φλεξογραφία όσον αφορά την ποιότητα εκτύπωσης – η ποιότητα εκτύπωσης του Tau RSC είναι καλύτερη από την φλεξογραφία. Ορισμένοι πελάτες τη συγκρίνουν με την ποιότητα της offset. Επίσης, από πλευράς παραγωγικότητας τα πιεστήρια είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικά με χαμηλούς χρόνους φόρτωσης νέας εργασίας σε συνδυασμό με υψηλές ταχύτητες εκτύπωσης.

Λάβετε υπόψη σας ότι η ελάχιστη ταχύτητα εκτύπωσης στα πιεστήρια μας είναι 40m/min, οπότε ο χειριστής δεν μπορεί να πάει χαμηλότερα, κάτι που συχνά κάνει σε άλλες τεχνολογίες».

Ο Leitner λέει ότι η Durst βλέπει ήδη πολλούς πελάτες να αντικαθιστούν τις συμβατικές πρέσες φλεξογραφίας με την τεχνολογία UV inkjet. «Για να σας δώσω μερικούς αριθμούς, έχουμε αρκετούς πελάτες που πραγματικά παράγουν εργασίες μεγάλου όγκου στα πιεστήρια μας. Το 2021 είχαμε πελάτες που εκτύπωναν σε 12 μήνες περισσότερα από 2 εκατομμύρια τετρ. μέτρα σε ένα μόνο πιεστήριο, ή πολλαπλούς πελάτες με τακτικές ημερήσιες παραγωγές μεταξύ 20-25.000 τετρ. μέτρων, δηλαδή 60-75.000 γραμμικά μέτρα την ημέρα».

“Δεν ισχυρίζομαι ότι η UV inkjet τεχνολογία αποτελεί σήμερα πλήρη υποκατάσταση της φλεξογραφίας. Κάθε τεχνολογία έχει το χώρο και τα πλεονεκτήματά της, αλλά τα τελευταία δύο χρόνια η UV inkjet έκανε τεράστια βήματα προς τα εμπρός και παρέχει στους πελάτες όλο και περισσότερα πλεονεκτήματα».

 

Entry-level – Εισαγωγικό μοντέλο

Δύο ακόμη εκτυπωτικές μηχανές UV inkjet παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση, αντιπροσωπεύοντας διαφορετικά σκαλοπάτια στη σκάλα της τεχνολογίας Tau. Το Tau 330 RSC E είναι το οικονομικό εισαγωγικό πιεστήριο της Durst, με ταχύτητα 52 μέτρα/λεπτό, αλλά με δυνατότητα αναβάθμισης στο χώρο λειτουργίας σε Tau 330 RSC με 8 χρώματα και ταχύτητα εκτύπωσης τα 80 μέτρα/λεπτό.

Αν και οικονομικό μοντέλο, το πιεστήριο μοιράζεται βασικά χαρακτηριστικά με τα πιο προηγμένα της σειράς πιεστηρίων Tau, συμπεριλαμβανομένης της αυτοματοποιημένης αντιστάθμισης ακροφυσίων που βασίζεται σε μια in-line κάμερα. ‘Όλα τα πιεστήρια Tau RSC εκτυπώνουν σε ανάλυση 1.200 x 1.200 DPI με μέγεθος σταγόνας 2 πικολιτρών χρησιμοποιώντας κεφαλές εκτύπωσης FujiFilm Dimatix Samba 3GL.

Όπως και οι άλλες μηχανές της σειράς, το πιεστήριο RSC-E επιτρέπει τη χρήση είτε τυποποιημένων UV μελανιών RSC είτε μελανιών χαμηλής μετανάστευσης (LM).

Ο Martin Leitner παρουσιάζει το πιεστήριο Durst Tau RSCi με τους δυο σταθμούς flexo

«Ο αλγόριθμος Save Ink (Εξοικονόμιση Μελανιών) χρησιμοποιεί ανάλυση εικόνας με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης για την αλλαγή του αρχικού συνδυασμού χρωμάτων προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση μελανιού με ελάχιστη αλλαγή στην οπτική εμφάνιση».

Το επόμενο βήμα προς τα πάνω είναι το Tau 330 RSC, το οποίο λειτουργεί με ταχύτητα 80 μέτρα/λεπτό και περιλαμβάνει τη λειτουργία υψηλής αδιαφάνειας (80%) του λευκού χρώματος, καθιστώντας το πιεστήριο ιδιαίτερα κατάλληλο για εφαρμογές προϊόντων περιποίησης και καλλυντικών προστιθέμενης αξίας.

Το πιεστήριο λειτουργεί με το σετ μελανιών RSC με διευρυμένη γκάμα (CMYK+OGV), αλλά οι δοκιμές της Durst αποδεικνύουν ότι μπορεί να επιτευχθεί έως και το 85% της κλίμακας Pantone μόνο με CMYK με δέλτα κάτω του 2 (η αναφερόμενη δοκιμή διεξήχθη σε υλικό ετικετών HermaPE). Η χρήση του πλήρους σετ μελανιών CMYK+OGV επιτρέπει την επίτευξη έως και 95 τοις εκατό της κλίμακας Pantone.

Το πιεστήριο RSC στο Brixen επιδείχθηκε με μελάνια χαμηλής μετανάστευσης για εφαρμογές τροφίμων και φαρμάκων με ενσωματωμένο θάλαμο αζώτου. Αυτό εγγυάται 100 τοις εκατό σκλήρυνση των μελανιών και μηδενική παραγωγή οσμών με την εξάλειψη του οξυγόνου από την περιοχή σκλήρυνσης.

Οικοσύστημα Αυτοματισμού

Η αυτοματοποίηση αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό των αποτελεσματικών ψηφιακών ροών εργασίας και η Durst παρουσίασε το δικό της οικοσύστημα λογισμικού Durst Workflow Label, μαζί με ένα νέο εργαλείο, το Durst Analytics. Το τελευταίο επιτρέπει την απομακρυσμένη παρακολούθηση πολλαπλών πιεστηρίων μέσω ενός διαδικτυακού πίνακα δεδομένων, παρέχοντας ένα ευρύ φάσμα δεδομένων παραγωγής, που περιλαμβάνει και την κατανάλωση μελανιών, και τον χρόνο λειτουργίας καθώς και λειτουργίες προληπτικής συντήρησης.

Ένα άλλο μέρος αυτού του ευρύτερου οικοσυστήματος είναι το Durst Smart Shop, το οποίο επιτρέπει στους μεταποιητές/ετικετοποιούς να ενσωματώσουν το πιεστήριο σε επιχειρηματικές ροές εργασίας B2C/ B2B, και η διαχείριση όλων γίνεται μέσω ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος χρήστη.

«Έχουμε 40 άτομα που αναπτύσσουν λογισμικό σε όλα τα τμήματα εκτύπωσης στα οποία δραστηριοποιούμαστε», λέει ο Martin Leitner. «’Έτσι μπορούμε να συνδέσουμε το πιεστήριο, τη ροή εργασιών και τη διαχείριση χρωμάτων και τον τρόπο ροής των δεδομένων, όλα αυτά με τη χρήση αυτοματοποιημένων φακέλων παρακολούθησης (hot folders)».

Διαθέσιμο με το τελευταίο Durst Workflow Label + (v1.10) είναι ένα νέο χαρακτηριστικό που ονομάζεται Save Ink (Εξοικονόμηση μελανιού), το οποίο χρησιμοποιεί έξυπνους αλγορίθμους αντικατάστασης χρωμάτων για να εξοικονομεί κατά μέσο όρο 9,5-12% του κόστους μελανιού ανά εργασία.

Ο αλγόριθμος Save Ink χρησιμοποιεί ανάλυση εικόνας με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης για να αλλάξει τον αρχικό συνδυασμό χρωμάτων, προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση μελανιού με ελάχιστη αλλαγή (κάτω από δέλτα 2) στην οπτική εμφάνιση.

Η ποσότητα μελανιού που μπορεί να εξοικονομηθεί εξαρτάται από παράγοντες που αφορούν κάθε αρχείο. «Έχουμε αναλύσει περισσότερα από 100 διαφορετικά πραγματικά αρχεία πελατών», λέει ο Martin Leitner. «Κατά μέσο όρο, έχει επιτευχθεί εξοικονόμηση κόστους 12 τοις εκατό σε διαμόρφωση χρώματος CMYK και 9,5 τοις εκατό σε διαμόρφωση CMYK+OGV. Δεν υπάρχει εξοικονόμηση στο λευκό χρώμα».

Οπτικά τα αρχεία με την εφαρμογή του Ink Save δεν παρουσιάζουν ορατά προβλήματα στις χρωματικές διαβαθμίσεις. Η μόνη ένδειξη ότι έχει χρησιμοποιηθεί το Ink Save είναι μια ελαφρά μείωση του κορεσμού των χρωμάτων.

Η πραγματική σημασία της λειτουργίας Save Ink φαίνεται όταν λαμβάνεται υπόψη παράλληλα με την αυξανόμενη παραγωγικότητα της νέας σειράς εκτυπωτικών μηχανών της Durst, και ιδιαίτερα της RSCi. ‘Ένα πιεστήριο RSCi με ενσωματωμένες μονάδες flexo και δυνατότητα Save Ink θα επέτρεπε στους ετικετοποιούς να αντικαταστήσουν τη φλεξογραφία πολύ περισσότερο σε εργασίες μεσαίου έως μεγάλου όγκου.

Συνεδρίες στα πάνελ

Ο συντάκτης του άρθρου προέδρευσε σε μια σειρά από συνεδρίες στα πάνελ στην εκδήλωση Durst Expo Label 2022.

Στα πάνελ συμμετείχαν ο Klemens Ehrlitzer, διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Ετικετοποιών της Γερμανίας VskE, ο Robert McJury, Πρόεδρος της αμερικάνικης εταιρείας παραγωγής ετικετών TLF Graphics, ο Honore Greff, υπεύθυνος προϊόντων και επικεφαλής λειτουργιών για ψηφιακά προϊόντα και προϊόντα ασφαλείας στην Avery Dennison, ο Matt Burton, διευθυντής πωλήσεων στην A B Graphic και ο Kirit Naik, Παγκόσμιος Διευθυντής Ψηφιακών Τεχνολογιών Εκτύπωσης στην UPM Raflatac.

Οι συμμετέχοντες στο πάνελ εστίασαν στο πώς να προσελκύσουν νεότερους εργαζόμενους στον κλάδο της ετικέτας και τι θα σημαίνει η βιωσιμότητα για τον κλάδο της ετικέτας στο μέλλον.

Μια ενδιαφέρουσα προοπτική προέκυψε σχετικά με τις προκλήσεις της πρόσληψης προσωπικού. Ο Ehrlizter επέμεινε ότι η βιομηχανία ετικετών δεν χρειάζεται να γίνει «σέξι» για να προσελκύσει νεότερους εργαζόμενους. Αντίθετα, ο κλάδος πρέπει να εξηγήσει τη σημασία της ετικέτας στην ευρύτερη κοινότητα, συμπεριλαμβανομένων των γονέων και των εκπαιδευτικών, καθώς και των ίδιων των νέων. Η VskE δημιούργησε ένα διασκεδαστικό βίντεο που εξηγεί πώς ακριβώς θα ήταν ένας κόσμος χωρίς ετικέτες.

Από την πλευρά των ετικετοποιών, ο Robert McJury δήλωσε ότι οι νέοι έλκονται πολύ περισσότερο από την κουλτούρα της ίδιας της εταιρείας παρά από το αν η βιομηχανία ετικετών είναι “σέξι” ή όχι.

Η TLF Graphics είναι χωρισμένη μεταξύ φλεξογραφικών και ψηφιακών λειτουργιών και ο McJury επεσήμανε ότι οι νεότεροι εργαζόμενοι σίγουρα προσελκύονται περισσότερο από την ψηφιακή πλευρά της επιχείρησης.  «Δεν μου αρέσει που το λέω αυτό, αλλά νομίζω ότι μπορεί να γερνάμε και να βγαίνουμε από την φλεξογραφία».

Ο Honore Greff είναι ο ίδιος ένα νεότερο μέλος του εργατικού δυναμικού των ετικετών και τόνισε το γεγονός ότι οι νεότεροι άνθρωποι θα μετακινηθούν μεταξύ εταιρειών πολλές φορές αναζητώντας ένα περιβάλλον που να αποτελεί πρόκληση και ικανοποίηση και να ευθυγραμμίζεται με τις αξίες τους.

Περνώντας στη βιωσιμότητα, ο Kirit Naik τόνισε τη σημασία των ετικετών ως συντελεστών της ανακυκλωσιμότητας, καθώς και ότι οι ίδιες είναι ανακυκλώσιμες. Υπογράμμισε τη σημασία του σχεδιασμού για την κυκλική οικονομία και διερωτήθηκε πού ταιριάζουν η βιοδιασπασιμότητα και η δυνατότητα κομποστοποίησης.

Ο Ehrlizter υπογράμμισε περαιτέρω τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ετικέτες με δυνατότητα κομποστοποίησης χωρίς τοπικές βιομηχανικές εγκαταστάσεις κομποστοποίησης.

Οι ετικέτες χωρίς υπόστρωμα (liner) προκάλεσαν μια άλλη ενδιαφέρουσα συζήτηση. Ο Robert McJury δήλωσε ότι η TLF είχε προσπαθήσει αλλά απέτυχε να κάνει μια επιτυχημένη επιχείρηση χωρίς υπόστρωμα, ενώ o Honore Greff τόνισε το γεγονός ότι ο επιστρωτής / ελαστικοποιητής εξακολουθεί να πρέπει να κατασκευάζει ετικέτες χωρίς επένδυση πάνω σε ένα υπόστρωμα, οι οποίες να πρέπει να απορρίπτονται. «Θα μπορούσαμε όμως να πούμε ότι είναι ευκολότερο για εμάς να διαχειριστούμε το υπόστρωμα σε αυτή την περίπτωση, οπότε αυτή θα μπορούσε να είναι μια ενδιαφέρουσα λύση».

Ο Matt Burton δήλωσε ότι η A B Graphic αναζητά ενεργά την ανάπτυξη τεχνολογίας χωρίς υπόστρωμα.

Διαβάστε το αρχικό άρθρο του Andy Thomas-Emans στο περιοδικό Label & Labeling Magazine, ΤΟΜΟΣ 44 | ΤΕΥΧΟΣ # 2 | ΑΠΡ – ΙΟΥΝΙΟΣ 2022